#CodeWeek czyli Europejski Tydzień Kodowania

Myślę, koduję, bawię się W tym roku szkolnym nasza szkoła kolejny raz przystąpiła do Europejskiego Tygodnia Kodowania CODE WEEK 2021. W dniach od 18 października do 21 października 2021 roku uczniowie klas I – V uczestniczyli w tym europejskim wydarzeniu do którego zostały zgłoszone zadania:

– Zabawy z kodowaniem bez komputera.

– Klasowe programowanie na szkolnym ekranie 2020.

– Poznajemy program Scratch.

– Kodujemy z Jimu Robotem.

W trakcie trwania Tygodnia Kodowania uczniowie brali udział w zajęciach promujących idee kodowania. Klasy I – III na warsztatach rozwijających i zajęciach informatycznych ćwiczyły i rozwijały umiejętności logicznego myślenia, kodowanie bez komputera poprzez rozkodowanie obrazków, kodowanie kolorami, dyktanda graficzne oraz budowały Jimu Robota – interaktywną zabawkę, która umożliwia naukę programowania poprzez zabawę. Klasa IV i V natomiast na swoich zajęciach w ramach CODEWeek kodowała w programie Scratch programy wykonujące proste gry zręcznościowe. Była nauka i zabawa, a uczniowie na każdym kroku wykazywali się swoją kreatywnością.

O. Krupa, nauczyciel informatyki

“MAŁA KSIĄŻKA – WIELKI CZŁOWIEK”.
W dniu 18 stycznia 2021 r. uczniowie klasy pierwszej mieli okazję zapoznać się z zasadam korzystania z biblioteki szkolnej. Podczas spotkania dzieci dowiedziały się o wartościach i korzyściach płynących z czytania oraz o zasadach poszanowania książek. W tym dniu uczniowie otrzymali też Wyprawki Czytelnicze. Zostały one przygotowane przez Instytut Książki w ramach Kampanii “Mała książka – wielki człowiek”. To kampania Instytutu Książki, która w tym roku szkolnym objęła również pierwszoklasistów. Ten ogólnopolski projekt zrealizowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Rzecznika Praw Dziecka.
Życzymy najmłodszym wspaniałych chwil przeżytych z książką!
Ewa Petiuk, nauczyciel bibliotekarz

BLASKI I CIENIE ZDALNEGO NAUCZANIA W KLASIE II i III
Za nami kolejny etap nauczania zdalnego. Większa połowa naszego codziennego, szkolnego życia przeniosła się do Internetu. Zamiast szkoły był dom rodzinny, naszą klasę zastąpił pokój lub kuchnia, zamiast szkolnej ławki, biurko lub często stół kuchenny. Tablicą był ekran komputera, gdzie po dwóch stronach „ lustra” był nauczyciel i uczniowie. Zamieniliśmy śmiechy i  rozmowy na korytarzach i w ławkach na rozmowy i pisanie na Teamsie, Messengerze, ewentualnie rozmowy telefoniczne. Realizowaliśmy podstawę programową
i zaplanowane wydarzenia, tęskniliśmy jednak za codziennym, czasami  beztroskim byciem uczniem naszej szkoły. Nie zawsze wszystkim było łatwo, czasami musieliśmy zmierzyć się
z różnymi trudnościami, jednak wspólnie dawaliśmy radę, realizowaliśmy na odległość uroczystości i wydarzenia: święto niepodległości, andrzejki, dzień  misia, mikołajki, Boże Narodzenie. Nasze prace plastyczno – techniczne, zamiast na gazetkach szkolnych, ozdabiały nasze mieszkania. Nauka zdalna miała swoje plusy i minusy. Plusem naszej nauki było to, że chcąc nie chcąc, doskonaliliśmy swoją samodzielność i umiejętności cyfrowe: logowanie do aplikacji, wyszukiwanie, korzystanie z różnych stron internetowych  i aplikacji, wysyłanie prac oraz odbieranie i wysyłanie wiadomości. To, że byliśmy cały ten czas w domu również miało swoje plusy, bo bycie z mamą, tatą lub babcią było super. O minusach nauki zdalnej, które często miały wpływ na nasze zachowanie, samopoczucie, wypowiedziały się uczennice klasy II: – Nadia stwierdziła, że brakowało jej zabaw z koleżankami, rozmów z nauczycielami i wspólnych herbatek z ciasteczkami. Milena z Olą stwierdziły, że nie mogą normalnie zobaczyć i pobawić się z koleżankami, porozmawiać z nimi i z Panią oraz, że chcą już wrócić do szkoły.
Mamy ferie zimowe, korzystajmy z nich zdrowo i bezpiecznie. Bawmy się na własnym podwórku i świeżym powietrzu.
Do szybkiego zobaczenia w szkole.
O. Krupa, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej

Zmiana wielkości czcionki
Wysoki kontrast