Prosto z książki „Mitologia grecka”wyskoczyły do nas Demeter, Hera, Atena i Artemida. Dziewczynki z klasy 5 podczas omawiania postaci z mitów wcieliły się w greckie boginie , zaprezentowały opis postaci oraz ich atrybuty.
Dzisiaj w szkole przebiegał pod hasłem: „Zdrowe jedzenie”. Uczniowie klasy 2 przgotowali świetlicowy sklepik, w którym sprzedawali samodzielnie przygotowane smakołyki. Największe powodzenie miały owocowe i warzywne szaszłyki a w dalszej kolejności kolorowe kanapki. Fundusze, które udało się zebrać, uczniowie klasy 2 przeznaczą na wycieczkę lub inną przyjemność . Bardzo serdecznie dziękujemy całej społeczności szkolnej za szczodre datki.
Podwieczorek na świetlicy
Zerówka choć maluchy, to są same zuchy. Ciasteczka ulepiły, pięknie ozdobiły, potem pożywiły i z innymi podzieliły.
W roku szkolnym 2023/24 uczennice klasy piątej nawiązały międzyszkolną korespondencję z rówieśnikami ze Szkoły Podstawowej im. Kurta Obitza w Węgielsztynie. Na lekcjach języka polskiego ćwiczyliśmy pisanie listów, w których uczennice napisały parę słów o sobie, o szkole w której się uczą i o tym co akurat omawiamy na lekcji języka polskiego . Czekamy niecierpliwie na szybką odpowiedź.
INNOWACJA PEDAGOGICZNA „Klasa w terenie”- klasa 1
Na bazie zdobytych wiadomości o życiu jeży, dzieci budowały tym pożytecznym zwierzętom domki z patyków i liści. Pierwszakom towarzyszyły własnoręcznie wykonane jeże.
Klasa w terenie – obserwacja i malowanie chmur
Uczniowie klasy III korzystając z pięknej pogody, wykonali kolejne zadanie z projektu Klasa w terenie – obserwacja i malowanie chmur
#EuropaiJa Zadanie numer 1 Włochy
#EuropaiJa Szkoła Podstawowa w Gawlikach Wielkich – świetlica szkolna Zadanie numer 1 Włochy – zrobiliśmy wspólnie flagę, zapoznaliśmy się z pięknymi miejscami, które występują w słonecznej Italii.
Jesienne inspiracje
,,Akademia Pana Kleksa” Jana Brzechwy
Klasa IV w sposób aktywny i kreatywny omówiła swoją pierwszą lekturę: ,,Akademia Pana Kleksa” Jana Brzechwy.
PERFORMANCE poświęcony ODRZUCENIU I DEPRESJI wśród dzieci i młodzieży.
Dzisiaj klasa 7 i 3 w ramach projektu artystyczno- edukacyjnego w zakresie sztuk plastycznych zorganizowała PERFORMANCE poświęcony ODRZUCENIU I DEPRESJI wśród dzieci i młodzieży. Zapraszamy do wnikliwego obejrzenia zdjęć.
Wracamy po dłuższej przerwie, robiąc wielkanocne ciasteczka
Szybkie ciasto bez pieczenia na Dzień Babci i Dziadka
Sześciolatki postanowiły uczcić Dzień Babci i Dziadka, własnoręcznie wykonanym ciastem. Zaczęło się od nazwania wszystkich składników, odczytania masy produktów oraz nazwania „narzędzi” niezbędnych do wykonania ciasta – makutra, wyciskarka i oczywiście wałek do ucierania. Każdy mógł spróbować wycisnąć twaróg, a następnie ucierać składniki. Wszyscy stwierdzili, że trzeba mieć trochę siły. Najważniejsze było właściwe ułożenie herbatników i rozsmarowanie masy. Efektem końcowym było ciasto w kształcie chatki. Mamy nadzieję, że wszystkim smakowało.
Zajęcia w grupie 4 i 5 latków
Na zajęciach sensoplastyki grupa 4 i 5 latków tworzyła sensoryczne rękawiczki. Były próby nadmuchiwania rękawiczki a także napełnianie jej kolorowymi ryżem i fasolką.
Opowieści z Narnii w wykonaniu uczniów klas V.
Wspaniała rodzinna współpraca przyniosła dzieciom dużo satysfakcji. Na lekcji natomiast, podczas omawiania lektury, przenosiła nas do fantastycznej i magicznej krainy.
Pyszne babeczki podczas zajęć świetlicowych.
Dzieci czekają dnia w którym mogą kucharzyć. Tym razem podczas zajęć świetlicowych samodzielnie przygotowywały ciasto na pyszne babeczki. Mali kucharze z wielką radością mieszały składniki, nakładały je do foremek, a na końcu dekorowały. Wszyscy czekali z niecierpliwością na degustacje. Babeczki znikały w oka mgnieniu.
Zabawy sensoplastyczne w przedszkolu
Pyszne i kruche ciasteczka
Dzisiaj podczas zajęć świetlicowych pod czujnym okiem p. Svitlany Skowron uczniowie kl. 1 i 3 przygotowywali pyszne i kruche ciasteczka. Własnoręcznie ugniatały ciasto, każdy samodzielnie mógł wałkować, wycinać foremkami, a na koniec dekorować swoje wypieki czekoladą. Po upieczeniu odbyła się wspólna degustacja ciasteczek.
Wyszły doskonale
Omawianie lektury nie musi być nudne
Omawianie lektury nie musi być nudne. Przekonały się o tym uczennice z klasy 4. Razem z Panem Kleksem przenieśliśmy się do jego bajkowej Akademii, przyklejaliśmy piegi, przeprowadziliśmy lekcje kleksografii i przędzenia liter. Nasze lekturowniki zapełniły się takimi informacjami jak plan wydarzeń, opis postaci Pana Kleksa i przygody szpaka Mateusza.
Akcja ŚNIADANIE TO PODSTAWA
Akcja ŚNIADANIE TO PODSTAWA zorganizowana przez klasę 3.
Było smacznie, zdrowo i kolorowo.
Dziękujemy klasie trzeciej za przepyszne kanapki…palce lizać mniam…
Żywa lekcja historii
Przenieśliśmy się na chwilę w odległe czasy rycerzy, dam dworu i giermków. Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji
Brzechwa czy Tuwim
Dnia 17 października dzieci z klasy I i II odwiedziła i przeprowadziła zajęcia pt. „Brzechwa czy Tuwim „- gra planszowa utrwalające wiedzę o wierszach, Pani Agata Należyty z MBP w Gizycki. Dzieci wspólnie tworzyły grę planszową, w którą potem zagrały i czytając wiersze wielkich poetów świetnie się bawiły.
Chrupiące gofry
Dzisiaj podczas godziny wychowawczej pod opieką p. Svitlany Skowron uczennice kl.4 piekły chrupiące gofry. Umiliły sobie ten czas przyjemną rozmową przy herbacie, konsumując smaczne gofry
Zdrowe śniadanie w szkole
W dzisiejszym dniu klasa 2 samodzielne przygotowała zdrowe śniadanie w szkole. Na stole pojawiły się owoce, warzywa, sery, różnego rodzaju pieczywo. Na wspólne degustowanie zaprosiliśmy klasę 1 i 3. Było smacznie zdrowo i kolorowo
Matematyka- kto w pracy liczy, mierzy i waży?
We wtorek 27 września 2022 r. uczniowie klas 2 i 3 w Szkole Podstawowej w Gawlikach Wielkich, szukali odpowiedzi na pytanie: „Jak skutecznie działać w zespole?”. Działaliśmy zgodnie ze scenariuszem. Obejrzeliśmy film na temat zespołowego działania drużyny strażackiej. Po filmie dzieci dyskutowały, co to znaczy tworzyć zgrany zespół i dzięki czemu strażacy taki zespół tworzą oraz co nam, jako zespołom klasowym pomoże stać się zgraną i współpracującą grupą? Po filmie nastąpił ciąg ciekawych doświadczeń, zabawa ze spadającą miotłą, która niestety spadła nam dwa razy na początku, rozbudziła czujność i odpowiedzialność za grupę. Kolejne doświadczenie „Punkty styczności” zmobilizowało dzieci do podejmowania szybkich decyzji i doskonalenia umiejętności konstruktywnego porozumiewania się. Zadanie „Po równoważni do celu”, każda kolejna para, która wykonywała mijankę na równoważni, na podstawie obserwacji poprzedników, omawiała sposób minięcia się, dzięki czemu kolejne przejścia były coraz ciekawsze. Podczas Marshmallow Challenge wszystkie cztery czteroosobowe zespoły pracowały z pełnym zaangażowaniem- powstały 4 wieże z pianką Marshmallow na szczycie. Dzisiejsze doświadczenia przyniosły bardzo ciekawe refleksje, dzieci poznawały siebie i innych w sytuacjach wymagających współpracy i współodpowiedzialności. Podczas rozmowy podsumowującej, dzieci doszły do wspólnego wniosku, że zgrany zespół, to grupa ludzi, którzy realizują wspólny cel, znają swoje zadania, są odpowiedzialni, szanują innych, umiejętnie rozwiązują konflikty. W zespole każdy pełni jakąś rolę, każda rola jest bardzo ważna.
Refleksja na koniec: pracujemy nad sobą, aby stworzyć najbardziej zgraną grupę!
Jesiennie, zdrowo i kolorowo – migawki z zajęć klasy III
W październiku, uczennice klasy III pod kierunkiem wychowawcy, podczas zajęć edukacyjnych wykonywały Lapbooki o jesieni oraz do lektury „Kajtkowe przygody”. Lapbook jest to rodzaj tematycznej teczki, jedna z metod jako sposób na utrwalenie, powtórzenie lub rozszerzenie wiadomości na dany temat. Lapbooki są ciekawe i kolorowe, a można je obejrzeć w bibliotece. Omawiając lekturę uczennice poznały również dawne życie na wsi oraz sposoby przygotowań ludzi do zimy. Jednym z nich było kiszenie kapusty. Wprawdzie kapusty nie kisiły, ale zrobiły z niej surówkę, której zapach czuła chyba cała szkoła . W ramach realizacji programu edukacyjnego „Śniadanie daje moc” przygotowały kolorowe i zdrowe kanapki. Najważniejszym celem tego programu jest zwiększenie świadomości na temat zdrowego odżywiania i roli śniadania w diecie dziecka. Uczniowie podczas takich zajęć zdobywają wiedzę na temat zdrowego żywienia, nakrywania do stołu i stosownego zachowania się podczas posiłków. Śniadanie oczywiście lepiej smakuje, kiedy jest własnoręcznie przygotowane i spożywa się je w towarzystwie koleżanek z klasy.
Zajęcia kulinarne w świetlicy szkolnej
2 listopada 2021 r. podczas zajęć kulinarnych uczniowie klas II i V przy pomocy wychowawcy przygotowywali przepyszne naleśniki i gofry. Dzieci z wielkim zapałem dekorowali wypieki według własnego uznania posypując cukrem pudrem. Uczniowie zapoznali się z zasadami bezpieczeństwa podczas przygotowywania posiłków. Najwięcej radości przyniosła degustacja pysznych deserów. Zajęcia kulinarne są bardzo lubiane przez naszych uczniów.
#CodeWeek czyli Europejski Tydzień Kodowania
Myślę, koduję, bawię się W tym roku szkolnym nasza szkoła kolejny raz przystąpiła do Europejskiego Tygodnia Kodowania CODE WEEK 2021. W dniach od 18 października do 21 października 2021 roku uczniowie klas I – V uczestniczyli w tym europejskim wydarzeniu do którego zostały zgłoszone zadania:
– Zabawy z kodowaniem bez komputera.
– Klasowe programowanie na szkolnym ekranie 2020.
– Poznajemy program Scratch.
– Kodujemy z Jimu Robotem.
W trakcie trwania Tygodnia Kodowania uczniowie brali udział w zajęciach promujących idee kodowania. Klasy I – III na warsztatach rozwijających i zajęciach informatycznych ćwiczyły i rozwijały umiejętności logicznego myślenia, kodowanie bez komputera poprzez rozkodowanie obrazków, kodowanie kolorami, dyktanda graficzne oraz budowały Jimu Robota – interaktywną zabawkę, która umożliwia naukę programowania poprzez zabawę. Klasa IV i V natomiast na swoich zajęciach w ramach CODEWeek kodowała w programie Scratch programy wykonujące proste gry zręcznościowe. Była nauka i zabawa, a uczniowie na każdym kroku wykazywali się swoją kreatywnością.
O. Krupa, nauczyciel informatyki
“MAŁA KSIĄŻKA – WIELKI CZŁOWIEK”.
W dniu 18 stycznia 2021 r. uczniowie klasy pierwszej mieli okazję zapoznać się z zasadam korzystania z biblioteki szkolnej. Podczas spotkania dzieci dowiedziały się o wartościach i korzyściach płynących z czytania oraz o zasadach poszanowania książek. W tym dniu uczniowie otrzymali też Wyprawki Czytelnicze. Zostały one przygotowane przez Instytut Książki w ramach Kampanii “Mała książka – wielki człowiek”. To kampania Instytutu Książki, która w tym roku szkolnym objęła również pierwszoklasistów. Ten ogólnopolski projekt zrealizowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Rzecznika Praw Dziecka.
Życzymy najmłodszym wspaniałych chwil przeżytych z książką!
Ewa Petiuk, nauczyciel bibliotekarz
BLASKI I CIENIE ZDALNEGO NAUCZANIA W KLASIE II i III
Za nami kolejny etap nauczania zdalnego. Większa połowa naszego codziennego, szkolnego życia przeniosła się do Internetu. Zamiast szkoły był dom rodzinny, naszą klasę zastąpił pokój lub kuchnia, zamiast szkolnej ławki, biurko lub często stół kuchenny. Tablicą był ekran komputera, gdzie po dwóch stronach „ lustra” był nauczyciel i uczniowie. Zamieniliśmy śmiechy i rozmowy na korytarzach i w ławkach na rozmowy i pisanie na Teamsie, Messengerze, ewentualnie rozmowy telefoniczne. Realizowaliśmy podstawę programową
i zaplanowane wydarzenia, tęskniliśmy jednak za codziennym, czasami beztroskim byciem uczniem naszej szkoły. Nie zawsze wszystkim było łatwo, czasami musieliśmy zmierzyć się
z różnymi trudnościami, jednak wspólnie dawaliśmy radę, realizowaliśmy na odległość uroczystości i wydarzenia: święto niepodległości, andrzejki, dzień misia, mikołajki, Boże Narodzenie. Nasze prace plastyczno – techniczne, zamiast na gazetkach szkolnych, ozdabiały nasze mieszkania. Nauka zdalna miała swoje plusy i minusy. Plusem naszej nauki było to, że chcąc nie chcąc, doskonaliliśmy swoją samodzielność i umiejętności cyfrowe: logowanie do aplikacji, wyszukiwanie, korzystanie z różnych stron internetowych i aplikacji, wysyłanie prac oraz odbieranie i wysyłanie wiadomości. To, że byliśmy cały ten czas w domu również miało swoje plusy, bo bycie z mamą, tatą lub babcią było super. O minusach nauki zdalnej, które często miały wpływ na nasze zachowanie, samopoczucie, wypowiedziały się uczennice klasy II: – Nadia stwierdziła, że brakowało jej zabaw z koleżankami, rozmów z nauczycielami i wspólnych herbatek z ciasteczkami. Milena z Olą stwierdziły, że nie mogą normalnie zobaczyć i pobawić się z koleżankami, porozmawiać z nimi i z Panią oraz, że chcą już wrócić do szkoły.
Mamy ferie zimowe, korzystajmy z nich zdrowo i bezpiecznie. Bawmy się na własnym podwórku i świeżym powietrzu.
Do szybkiego zobaczenia w szkole.
O. Krupa, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej